مکان برگزاریمکان برگزاری


قم، بلوار غدير، بعد از شهرک قدس
  دانشگاه قم، تالار شيخ مفيد.

ارتباط با ماارتباط با ما
آدرس پستي: قم - بلوار الغدير - بعد از شهرک قدس - دانشگاه قم
کدپستي: 3716146611
تلفن دبيرخانه : 32103720- 025
تلفن همراه: 09122526726
فکس : 32103778 - 025
پست الکترونيکي:
hsh.congress@qom.ac.ir
رويدادهای مهم
برنامه همايش
حضور اشخاص برجسته حوزه و دانشگاه در همايش
اعلام نتايج داوري همايش انسان، جامعه، سلامت
برگزاري 8 پيش نشست
اطلاعيه هزينه هاي ثبت نام
برگزاری کارگاه ها
پوسترپوستر

پوستر حامیانپوستر حامیان
برگزارکنندگانبرگزارکنندگان

بازديدهابازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 190355
تعداد بازديد از سايت: 129209340
تعداد بازديد زيرپورتال: 190355
اين زيرپورتال امروز: 62
در امروز: 10265
اين صفحه امروز: 62
سه‌شنبه 14 بهمن 1393



پيـام رئيس همايش

     سپاس بيکران حضرت حق­ تعالي را که توفيق عنايت فرمود تا اولين همايش ملي بين رشته ­اي انسان، جامعه، سلامت را برگـزار کنيـم. اين توفيق حاصل تلاش عالمـانـه و دلسوزانـه همه­ ي اساتيد در دانشگاه قم، دانشگاه علوم پزشکي قم و انجمن علمي پديده شناسي علوم سلامت ايران است.

     سلامت يکي از موهبت­ هاي بزرگ خداوند به انسان است که به جرأت مي­توان گفت: مادامي که انسان از نعمت سلامت برخوردار نباشد، نمي تواند از بسياري از نعمت­ هايي که خداوند به بشر ارزاني داشته، به طور کامل بهره مند گردد؛ از امير المؤمنين حضرت امام علي (ع) نقل شده که فرموده اند: الصِّحَّةُ اَفضَلُ النِّعَمِ؛ سلامتى بهترين نعمت است (تصنيف غررالحکم و دررالکلم، ص483 ، ح 11148). بدون شک، ريشه­ ي بسياري از مشکلات حوزه­ ي سلامت، نگرش تک بعدي به مقوله­ ي سلامت است. در اين ديدگـاه ممکن است خدمات بهداشتي و درماني بدون توجه به ديگر نيازهاي بشري به افراد جامعه ارائه گردد. با توجه به اهميت راهبـرد ديدگـاه بين رشتـه ­اي، نياز مبـرم به برگزاري همايش ها و نشست‌هاي علمي بين رشته اي در حوزه­ ي سلامت احساس مي­ شود، به گونه­ اي که با پرداختن به موضوعات مبنايي سلامت، طيف وسيعي از چالش­ هاي ارائه خدمات به انسان و جامعه مورد بررسي قرار گيرد. خدمات دانش­ آموختگان حوزه­ ي علوم سلامت در صورت آشنا نبودن با فلسفه­ ي وجودي انسان و نداشتن شناخت کافي نسبت به ريشه ها و عوامل اصلي رفتارهايي که در جامعه روي مي­ دهد، مي­ تواند ناکافي و ناکارآمد و حتي زيان­بار باشد.
 اولين همايش ملي بين رشته‌اي
" انسان، جامعه، سلامت" به منظور فراهم ساختن اين شناخت ضروري برگزار مي گردد.  در اين همايش، برخي از مباحث حوزه­ ي سلامت از ديدگاه رشته­ هاي مختلف از جمله: علوم ديني، فلسفي، اجتماعي، اخلاقي، روان شناختي و رفتاري، به بحث گذاشته خواهد شد تا بستري مناسب در راستاي فعاليت‌هاي مهم و ضروري بين رشته‌اي در حوزه­ ي سلامت ايجاد گردد. بدين ترتيب، ارتباط و همکاري علمي ميان اساتيد و انديشمندان رشته­ هاي مختلف در زمينه­ ي سلامت يکي از اهداف همايش خواهد بود. برگزاري اين همايش، به صورت يک فعاليت کم نظير و مطلوب به منظور همکاري مشترک رشته­ هاي علمي مختلف و ترويج دانش بين رشته­ اي، از جايگاه بسيار مهمي برخورداراست.
   بر خود فرض مي دانم تا ضمن تقدير و تشکر از تمامي برگزارکنندگان،همکاران و حاميان همايش، از تمامي صاحب نظران، اساتيد، پژوهشگران و دانش آموختگان رشته هاي گوناگون مرتبط با سلامت اعم از علوم سلامت، علوم ديني و علوم انساني صميمانه دعوت به عمل آورم تا با مشارکت و همکاري هاي بي دريغ عالمانه و محققانه خويش بر غناي علمي و کارآمدي بيشتر همايش افزوده و ما را در هرچه بهتر برگزار شدن آن ياري رسانند.

 

                                       دکتر عسکر ديرباز              
                           رئيس همايش
                           بهار 1394

تعداد بازديد اين صفحه: 1918
خانه | بازگشت |
Guest (Qomuniguest)

همايش انسان جامعه سلامت
مجری سایت : شرکت سیگما