مکان برگزاریمکان برگزاری


قم، بلوار غدير، بعد از شهرک قدس
  دانشگاه قم، تالار شيخ مفيد.

ارتباط با ماارتباط با ما
آدرس پستي: قم - بلوار الغدير - بعد از شهرک قدس - دانشگاه قم
کدپستي: 3716146611
تلفن دبيرخانه : 32103720- 025
تلفن همراه: 09122526726
فکس : 32103778 - 025
پست الکترونيکي:
hsh.congress@qom.ac.ir
رويدادهای مهم
برنامه همايش
حضور اشخاص برجسته حوزه و دانشگاه در همايش
اعلام نتايج داوري همايش انسان، جامعه، سلامت
برگزاري 8 پيش نشست
اطلاعيه هزينه هاي ثبت نام
برگزاری کارگاه ها
پوسترپوستر

پوستر حامیانپوستر حامیان
برگزارکنندگانبرگزارکنندگان

بازديدهابازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 191725
تعداد بازديد از سايت: 130143661
تعداد بازديد زيرپورتال: 191725
اين زيرپورتال امروز: 41
در امروز: 12715
اين صفحه امروز: 41
شنبه 11 بهمن 1393


درباره همايش

       شناخت فلسفه وجودي انسان و ابعاد اجتماعي و شخصيتي او نقش مهمي در تامين سلامت انسان و جامعه ايفا مي کند. هم چنان که بيشتر بيماري ها و مشکلات علوم سلامت به گونه اي به عوامل شناختي، اجتماعي و رفتاري انسان وابسته است؛ براي مثال: سيگار کشيدن يکي از عوامل مهم در بيماري و مرگ و مير انسان ها در جوامع توسعه يافته و در حال توسعه مي باشد، اين در حالي است که خود از امور وابسته به رفتارها و ديدگاه هاي اجتماعي افراد جامعه است. از سوي ديگر، بسياري از راهکارهاي سلامت ريشه در مسائل اخلاقي دارد و بالعکس، معضلات فراوان در حرف علوم سلامت و مشکلات جدي در تامين سلامت، ناشي از عدم توجه به شأن و منزلت انسان، ارزش هاي اسلامي، ارزش هاي اخلاقي و اجتماعي است. بنابراين، همکاري بين رشته اي صاحب نظران علوم مختلف شامل علوم ديني، فلسفه، علوم اجتماعي و علوم رفتاري با علوم  سلامت،  به منظور فراهم کردن سلامت، اجراي کامل و موثر درمان  و مبارزه  با بيماري در سطح  فردي و اجتماعي و ارائه خدمات مناسب و در خور ارزش هاي انساني ضرورت دارد.

     در اين راستا، اولين همايش ملي " انسان، سلامت، جامعه" با ديدگاه بين رشته اي و محوريت مداخلات معنوي، زيستي، رواني و اجتماعي  در ارائه ي خدمات پيشگيري و درماني برگزار خواهد شد.  اين همايش، با فراهم آوردن فرصتي مناسب جهت همکاري هاي بين رشته اي، در صدد مهيا ساختن شرايطي است که علاوه بر تبادل نظر صاحب نظران  علوم  مختلف  مرتبط با سلامت، اساتيد، دانشجويان و افراد حرفه اي در علوم سلامت، نيز بتوانند با شناخت و به کارگيري اين علوم، درک عميق تري از انسان و جامعه کسب نمايند و در ارائه خدمات در خور شأن انسان به افراد جامعه تلاش نمايند.

       دانشگاه قم، دانشگاه علوم پزشکي قم و انجمن پديده شناسي علوم سلامت ايران با همکاري و حمايت مراکز علمي و سازمان هاي ذيربط و به منظورآشنايي دست  اندرکاران و ارائه دهندگان خدمات سلامت با اهميت و نقش کاربرد ساير علوم در سلامت اقدام به برگزاري اين همايش نموده است . در همايش پيش رو تلاش شده است تا ضمن دعوت از متخصصان و صاحب نظران رشته  هاي  مختلف  و  طرح مشکلات حوزه ي سلامت، فرصتي مهيا شود تا از نزديک چالش هاي مربوط   مورد بررسي موشکافانه قرار بگيرد. شايسته است نهايت قدرداني و سپاس صميمانه خويش را از کليه ي نهادها و سازمان هايي که ما را در برگزاري اين همايش ياري نموده اند، اعلام داريم.

                 
             رئيس شوراي همايش: دکتر عسکر ديرباز
             دبير علمي همايش: دکتر نفيسه ساطع
            دبير اجرايي همايش: دکتر نورالدين محمدي
            دبير اجرايي دانشگاه قم: دکتر نفيسه ساطع

تعداد بازديد اين صفحه: 2595
خانه | بازگشت |
Guest (Qomuniguest)

همايش انسان جامعه سلامت
مجری سایت : شرکت سیگما